Theme 03

Tradice a zkušenosti

182 let se specializujeme na studium stavitelství a architektury a jsme fakultní školou pro studenty MÚVS ČVUT.

více info Theme 03
Theme 01

Certifikát Autodesk

Žákům udělujeme Autodesk Certificate of Completion - celosvětově platný certifikát společnosti Autodesk.

více info Theme 01
Theme 02

Přijímací řízení

V přijímacím řízení pro nový školní rok 2020/2021 přijmeme 180 uchazečů do 6 tříd prvního ročníku.

více info Theme 02

Důležité informace

  • Úřední hodiny kanceláře školy jsou pro neodkladné záležitosti pouze v pondělí a ve středu od 9:00 do 12:00 hodin.
  • Ukončení 2. pololetí 4. ročníku: uzávěrka klasifikace 22. května 2020, vydání vysvědčení 29. května 2020.
  • Termíny maturitních zkoušek jsou uvedeny na této stránce.
  • Pronájem tělocvičen: Od 11. května 2020 jsme obnovili provoz tělocvičen pro veřejnost. Informace o sportovních podmínkách Vám poskytne Mgr. Bosák, tel. 721 420 731.
  • Případné dotazy Vám zodpovíme na tel. 261 212 572, popř. e-mailem: sekretariat@spsgocar.cz. V naléhavých záležitostech volejte ředitele školy na tel. 734 309 989.

Ke stažení:
 Ochrana zdraví a provoz školy pro období přípravy na maturitní zkoušku
 Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění
 Postup při závěrečném hodnocení výsledků vzdělávání žáků za druhé pololetí

Studentský slovník pro pozemní stavitelství, architekturu a interiérový design

Anglicko-český slovník je výsledkem roční práce dvou učitelů anglického jazyka Dr. des. Jana Tesaře a Mgr. Ivety Skaličkové na Střední průmyslové škole stavební Josefa Gočára v Praze. Slovník vznikal za odborné spolupráce s učiteli odborných předmětů a v elektronické podobě je zdarma k dispozici všem žákům a dalším zájemcům o odbornou angličtinu.

Ke stažení:  Studentský slovník pro pozemní stavitelství, architekturu a interiérový design

Stav nouze očima žáků

Já: 2020 58 let. Koronavirus, karanténa, stav nouze. Střešními okny svítí jarní březnové slunce. Není slyšet rachotící tramvaje, popeláři projeli naší ulicí už ráno, jindy rušný Smíchov je tichý. Jen sem tam sanitka…do Motola. Jak bude vypadat můj den? Budu hrát karty se synem, který se zotavuje z mononukleózy, manžel pracuje z domova, tak si v pauze dáme kafe . A vezmu si roušku a půjdu koupit jídlo, které máme rádi a v klidu ho uvařím. A distančně budu učit. Učit? Já nevím, co by napsala paní učitelka mojí mámě, nebo babičce ve stavu nouze, kdyby to šlo. Ale vím, co napíšu já: Jazyk je dorozumívací prostředek a my máme příležitost si vyzkoušet jeho sílu a možnosti. Povídala jsem si s mámou a babičkou-v duchu, já už jinak nemůžu, ale vy, moji studenti, ano. Zkuste to, zavolejte jim a povídejte si, povídejte si i mezi sebou a poslouchejte se. A třeba si zkuste něco napsat. Budu mít radost.
Hezký den a mám vás ráda...Vaše učitelka Ivana Brunclíková Čiháková

Uvádím úryvek pracovního textu, který posloužil jako motivace a příklad postupu v době distanční výuky. Texty, které mně žáci posílali, byly tak zajímavé a podnětné, že nabízím, samozřejmě s jejich svolením, sdílení na webových stránkách:

Ukázky ze žákovských slohových prací v období koronavirové karantény

„Nikdo nechce o koronaviru ani slyšet a já to chápu, přece jenom hrne se to na nás ze všech stran a my nechceme slyšet na Nově další zprávy o tom, jak se nakazilo dalších 10 lidí během jednoho dne. Chceme dobré zprávy…. něco jako ,,Lidé oslavujte a radujte se, protože koronaviru se pomalu, ale jistě zbavujeme, protože lidé, co byli nakažení se vyléčili a počet obětí se snižuje. A to možná právě díky tomu, že jsme je ochránili tím, že jsme jim ten chleba z obchodu donesli my a oni nebyli v ohrožení. Ale tohle se stát nemůže, dokud něco nezačneme dělat. Život je krátký na to, abychom ho proleželi, ne? Tak nebuďme sobci a pojďme si trochu navzájem pomoct.“ (K. Markovická – 2.E)

„Jak dlouho to bude trvat? Co se stane, když se tím nakazím? Skončí to? Nevím a vsadím se, že po tomhle světě nechodí nikdo, kdo by to věděl. Budu muset opakovat ročník? Co bude, až to nebude? Být to na mě, tak nechám hranice uzavřené ještě nějakou dobu. Bylo by mi jedno, že lidé nemohou cestovat. No a co? Tady jde o zdraví. U nás je to zatím ještě pod kontrolou, ale co Itálie, kde to bylo brutálně podceněno. Stovky mrtvých denně, unavení zdravotníci, krematoria nestíhají a nejhorším na tom je, že lékaři musí volit koho nechají zemřít a u koho zahájí léčbu. Tohle se v žádném případě nesmí dít. Ať už u nás, nebo kdekoli na světě. Myslím si, že cestovaní je věc, kterou mohou lidé dobrovolně obětovat nejen pro své zdraví.“ (žák ze 2.C)

„STŘEDA 25.3.2020
Dneska ráno jsme psali 10 minutový test z matematiky, na téma kvadratické rovnice. Když jsem ten test psala, tak jsem z něho měla dobrý pocit, ale v okamžiku, kdy jsem klikla na to osudové slovo ODESLAT, všechny pocity se změnily. Mohl za to ten fakt, že na moodlu byly odpovědi na otázky již nastavené a stačilo místo (x+9)*(x-3) napsat (x-3)*(x-9) a ačkoli je to správně, moodle to vyhodnotil jako špatnou odpověď. Naštěstí ten test neopravuje jenom počítač, ale i paní profesorka, takže to byla moje jediná záchrana.“ (Stránka z karanténního deníku M. Čmakalové 1.B)

„Bydlím, dá se říci, vedle svých prarodičů, a proto pozoruji, jak se v této situaci chovají. Bojí se? Ne! Méně nás sice navštěvují, ale babička začala čít roušky pro celou rodinu. Velká poklona ode mne! Chodíme se s nimi projít, samozřejmě s rouškami, a myslím, že i když jsou ti nejohroženější, nepatří mezi nejvystrašenější. Necháme se ovládnout strachem? Nenecháme! Budeme se řídit zdravým rozumem, budeme si pomáhat a budeme se těšit na společná setkání.“ (P. Matoušková 1.D)

„27. 3. 2020 Ve stavu nouze jsem se sestrou u našeho strýce mimo Prahu. Připadá nám to bezpečnější, než být v Praze, kde je více nakažených novým typem koronaviru. Zatím mi distanční výuka přijde skvělá, až na to, že každý profesor dává materiály na jinou stránku. Nejlepší mi zatím přijde moodle a Google classroom, ale to je jen můj názor. Výhody vidím v klidnějším prostředí a přestávkám vždy, když potřebuju. Dokonce zvládám i své ostatní koníčky, které pří normálním studiu nestíhám.“ (E. Bruniková 1.F)

„I když doufám a přeji si, že toto období rychle přejdeme a vrátíme se do normálního koloběhu života, co jsme měli předtím, tak už nikdy to nebude stejné. Jako se udává doba před Kristem a po, tak teď bude doba před virem a po. Lidé i já si poté budu víc vážit toho, že se můžu volné pohybovat a nebrat to jako samozřejmost.“ (B. Turková 3.G)

Školní časopis Plotter

Ze studentské iniciativy vznikl na naší průmyslové škole nový školní časopis, který nese název Plotter. Dne 22.3.2018 jsme se dočkali prvního vydání s hlavním tématem zaměřeným na Josefa Gočára. Časopis se snaží nejen přiblížit dění ve škole, ale také rozšířit obzory čtenářům ve směru architektury a celkově stavařského oboru. Dále informovat o aktualitách, prezentovat názory a především tvořit příjemné prostředí pro studenty a jejich myšlenky. Časopis bude vydáván každé čtvrtletí, aktuální číslo spolu s dalším obsahem a kontakty naleznete na internetových stránkách plotter.g6.cz a na Facebooku.

Microsoft Office pro naše žáky zdarma

Žáci mohou na svých počítačích bezplatně používat licenci Microsoft Office 365. Přístupové údaje k uživatelskému účtu Microsoft, kde uživatel získá přístup ke stažení softwaru, najdou žáci ve svých školních e-mailových schránkách.

Studentské licence AutoCADu zdarma

Společnost Autodesk patří mezi nejvýznamnější producenty softwaru pro podporu počítačového navrhování v průmyslu a její aplikace jsou využívány projektanty a konstruktéry z celého světa. V situaci, kdy má jedna licence programu hodnotu často přesahující sto tisíc korun, se Autodesk rozhodl nabídnout českým studentům profesní programy zdarma, aby se mohli v užívání produktů zdokonalovat a současně zvyšovat svou hodnotu pro budoucí zaměstnavatele.

Studentské licence CADKON

 objednávka studenské licence (ceny licencí a pokyny jsou uvedeny ve formuláři).

Řidičský průkaz - výhodně

Autoškola

Naši žáci mohou za výhodných podmínek získat řidičské oprávnění různých skupin. Cena kurzu a řidičského oprávnění pro skupinu B je 8.200,- Kč. Výuka teorie řidičů probíhá přímo v učebně školy a je přizpůsobena rozvrhu hodin. Přihlášky a další informace vám poskytne autoškola Pasecký, kterou najdete v přízemí, místnost č. 043 (úřední hodiny: úterý a čtvrtek od 16 do 19 hodin).

ArchiCAD pro žáky

ArchiCAD je neobyčejně silným CAD systémem pro architektonické a projekční kanceláře, velké i malé, po celém světě. Žáci mají možnost zdarma získat či prodloužit licenci programu ArchiCAD a zde je postup.

Novinky - co je nového?

Studentský slovník

Anglicko-český slovník je výsledkem roční práce dvou učitelů anglického jazyka a v elektronické podobě je zdarma k dispozici všem žákům a dalším zájemcům o odbornou angličtinu.

Stav nouze očima žáků

V sekci "Žáci a rodiče" jsme zveřejnili ukázky žákovských myšlenek, vypovídajících o osobní statečnosti, rozvaze a překvapivé zralosti a nadhledu.

achiv novinek

Kalendář školního roku

Opravné a dodatečné zkoušky školního roku 2018/2019
Opravné a dodatečné zkoušky školního roku 2018/2019
Opravné a dodatečné zkoušky školního roku 2018/2019
Uzavření školního roku 2018/2019
7:30 Zahájení školního roku 2019/2020
Didaktické testy a písemné práce společné části maturitní zkoušky
Didaktické testy a písemné práce společné části maturitní zkoušky
Zahájení vyučování dle schváleného rozvrhu hodin
Didaktické testy a písemné práce společné části maturitní zkoušky
Didaktické testy a písemné práce společné části maturitní zkoušky
Didaktické testy a písemné práce společné části maturitní zkoušky
Praktická maturitní zkouška z POS, STA - podzimní termín
Adaptační soustředění třídy 1.B
Adaptační soustředění třídy 1.B
Praktická maturitní zkouška z STK, OPS - podzimní termín
Výpis výsledků didaktických testů CERMAT a předání žákům
Adaptační soustředění třídy 1.B
Adaptační soustředění třídy 1.C
Adaptační soustředění třídy 1.C
Ústní maturitní zkouška - podzimní termín pro školní rok 2018/2019
Adaptační soustředění třídy 1.C
Ústní maturitní zkouška - podzimní termín pro školní rok 2018/2019
Adaptační soustředění třídy 1.D
Adaptační soustředění třídy 1.D
Adaptační soustředění třídy 1.D
Adaptační soustředění třídy 1.E
Adaptační soustředění třídy 1.E
Adaptační soustředění třídy 1.E
FOR ARCH 2019 - celá škola
Adaptační soustředění třídy 1.F
Adaptační soustředění třídy 1.F
Adaptační soustředění třídy 1.F
Adaptační soustředění třídy 1.A
Adaptační soustředění třídy 1.A
Adaptační soustředění třídy 1.A
13:00 Běh Reitknechtkou 27. ročník
Státní svátek
Podzimní prázdniny
Podzimní prázdniny
17:00 Den otevřených dveří I.
Žáci 4. ročníků odevzdají přihlášky ke studiu na VŠ uměleckého směru
14:00 Uzávěrka průběžné klasifikace a absence za 1. čtvrtletí
10:05 Schůzka žákovských samospráv s vedením školy a školskou radou
14:30 Pedagogická porada 1. čtvrtletí
17:30 Třídní schůzky 1. až 4. ročníků
Předání přihlášek k maturitní zkoušce - jarní termín
17:00 Den otevřených dveří II. - Den stavitelství a architektury
Schola Pragensis 2019
Schola Pragensis 2019
Schola Pragensis 2019
17:00 Den otevřených dveří III.
Vánoční prázdniny
Vánoční prázdniny
Vánoční prázdniny
Vánoční prázdniny
Vánoční prázdniny
Vánoční prázdniny
Vánoční prázdniny
Vánoční prázdniny
Vánoční prázdniny
Vánoční prázdniny
Vánoční prázdniny
Vánoční prázdniny
Zahájení vyučování po vánočních prázdninách
17:00 Den otevřených dveří IV.
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - I. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - I. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - I. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - I. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - I. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - I. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - II. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - II. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - II. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - II. turnus
14:00 Uzávěrka klasifikace a absence za 1. pololetí
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - II. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - II. turnus
14:30 Klasifikační porada 1. pololetí
17:00 Den otevřených dveří V.
Ukončení 1. pololetí a vydání výpisu s datem 30. ledna 2020
Pololetní prázdniny
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - III. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - III. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - III. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - III. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - III. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - III. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - IV. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - IV. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - IV. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - IV. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - IV. turnus
Lyžařský kurz 2. a 3. ročník - IV. turnus
Jarní prázdniny
Jarní prázdniny
Jarní prázdniny
Jarní prázdniny
Jarní prázdniny
Jarní prázdniny
Jarní prázdniny
Termín odevzdání přihlášek k dennímu studium
Žáci 4. ročníků odevzdají třídním učitelům vyplněné přihlášky na VŠ
24:00 Uzávěrka průběžné klasifikace a absence za 3. čtvrtletí
Maturanti odevzdají vlastní seznamy literárních děl
Velikonoční prázdniny
Ostatní svátek
Velikonoční pondělí
Státní svátek
Státní svátek
14:00 Uzávěrka klasifikace a absence 4. ročníku za 2. pololetí
9:00 Vydání vysvědčení třídám 4. ročníku s datem 29. května 2020
Didaktické testy společné části maturitní zkoušky
Didaktické testy společné části maturitní zkoušky
Didaktické testy společné části maturitní zkoušky
Praktická maturitní zkouška tříd 4.C, 4.E
Praktická maturitní zkouška tříd 4.B, 4.D
Přijímací zkoušky - řádný termín
Praktická maturitní zkouška tříd 4.A, 4.F
Ústní maturitní zkouška třídy 4.C
Ústní maturitní zkouška třídy 4.C
Ústní maturitní zkouška třídy 4.C
Ústní maturitní zkouška třídy 4.C
Ústní maturitní zkouška tříd 4.D, 4.E
Ústní maturitní zkouška tříd 4.D, 4.E
Ústní maturitní zkouška tříd 4.D, 4.E
Ústní maturitní zkouška tříd 4.D, 4.E
Ústní maturitní zkouška tříd 4.D, 4.E
14:00 Uzávěrka klasifikace a absence 1., 2. a 3. ročníku za 2. pololetí
Ústní maturitní zkouška tříd 4.A, 4.B, 4.F
Ústní maturitní zkouška tříd 4.A, 4.B, 4.F
Ústní maturitní zkouška tříd 4.A, 4.B, 4.F
9:00 Klasifikační porada 2. pololetí (1., 2. a 3. ročník)
Ústní maturitní zkouška tříd 4.A, 4.B, 4.F
Ústní maturitní zkouška tříd 4.A, 4.B, 4.F
Ukončení 2. pololetí a vydání vysvědčení s datem 30. června 2020
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Opravné a dodatečné zkoušky školního roku 2019/2020
Hlavní prázdniny žáků
Opravné a dodatečné zkoušky školního roku 2019/2020
Hlavní prázdniny žáků
Opravné a dodatečné zkoušky školního roku 2019/2020
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Hlavní prázdniny žáků
Uzavření školního roku 2019/2020
Zahájení školního roku 2020/2021