V rámci školního roku 2024 vyjely na kurz anglického jazyka dvě vyučující matematiky a deskriptivní geometrie. Své jazykové schopnosti si zlepšovali na intenzivním dvoutýdenním kurzu na Maltě. Pobyt měl pro ně zásadní dopady zejména v oblasti mluvení.
Mgr. Jitka Vozničková o kurzu napsala:
Moc jsem oceňovala vyrovnanost skupiny, co se týká našich jazykových dovedností a stejné profese.
Zároveň mi velmi vyhovovala různorodost a pestrost našich národností. Aniž bychom si to totiž
uvědomovali, jazykový kurz nás obohacoval i o zkušenosti v různých pedagogických i
nepedagogických oblastech z jiných zemí. A to považuji za další přínos kurzu. Okamžité praktikování
angličtiny s cílem zjistit, jak školy v jiných zemí řeší stejné problémy.Jazykový kurz předčil má očekávání. Za prvé mi, a to hlavně díky lektorce, posílil sebedůvěru
v mluvení a naučil mě, že důležité je v daném jazyce myslet nikoli se snažit vše překládat. A za druhé
mi otevřel dveře k dalším možnostem. Nyní už bych neváhala přihlásit se do dalších projektů Erasmu+
jako je například stínování učitelů. Díky zlepšení své angličtiny navíc můžu využívat i zahraniční zdroje
a aplikace pro výuku matematiky a deskriptivní geometrie, které jsou mojí aprobací.
Mgr. Martina Zdražilová uvedla:
Při odjezdu na kurz jsem pociťovala velkou nejistotu, jak ho zvládnu, když nemám dostatečnou praxi v
používání anglického jazyka v běžném životě. Především poslech nepatří mezi mé silné stránky.
Zažívala jsem stejnou nejistotu, jakou prožívají naši žáci před každým testem nebo zkouškou.
Ve škole však bylo velmi příjemné prostředí a nenastal žádný problém. Mými spolužáky se na dva
týdny stali lidé z mnoha různých zemí. Z Itálie, Polska, Maďarska, Německa, dokonce i z daleké
Kolumbie a Japonska. Bylo velmi zajímavé dozvědět se informace z mnoha koutů naší planety na
jednom místě.Mé komunikační schopnosti se na kurzu mnohem zlepšily, a především si myslím, že se mi podařilo
překonat předsudek, že udělat chybu v rozhovoru, či nemluvit naprosto plynule, je velký problém.
S některými spolužáky z jazykové školy udržujeme nově nabytá přátelství i dále. Věřím, že nyní pro
mě nebude takový problém, komunikovat se žáky a také pedagogy, kteří na naši školu přijíždí v rámci
programu Erasmus+.